Birçok web sitesi, web deneyiminizi kişiselleştirmeye yardımcı olmak ve web sitesi operatörlerine web sitelerini geliştirmek için bilgi sağlamak için çerezleri kullanır. Çerezlerin ne olduğu, bunları nasıl kullandığımız ve nasıl silinebilecekleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için Çerez Bildirimi'mize bakın. Bu siteyi kullanmaya devam ederek, çerez bilgilerinin kullanımına izin vermiş oluyorsunuz.Kapat
Oil poured in orange

Araç motoru yağı açıklaması

Yağınızı düzenli olarak kontrol etmek önemlidir ve motorun aşırı zarar görmesini önlemeye yardımcı olabilir.

Motor yağı, zamanla bozulmaya başlayarak etkisini kaybeder ve artık motora gerekli koruma düzeyini sunamaz.

Yağ; motorun ısınması ve soğuması sırasında küçük miktarlarda oluşan suyu ve hava emiş sisteminden giren toz ve kiri toplayabilir. Yağ, ayrıca, suyun diğer kirletici maddelerle reaksiyonu sonucunda oluşan aside, reaksiyon gösterebilir.

Sürüş sırasında, motor yağındaki kirlenme artar. Yağ filtresi, yağdaki partikülleri yakalayabilse de, zamanla yağın kendisi de bozulmaya (yani oksitleşmeye veya kalınlaşmaya) başlar. Bunun meydana gelmesinden sonra, yağ artık en üstün kapasitesinde performans gösteremez ve değişmesi gerekir.

Yağ, kirlenme oranı motora zarar verecek bir seviyeye gelmeden, değiştirilmelidir. Yağdaki kirlenme oranının belirlenmesi oldukça zor olabilir, bu nedenle otomobil imalatçıları, yağ değişim aralıkları konusunda tavsiyede bulunur. Bu tavsiyeler, aracın imalat yılından marka ve modeline dek, çeşitli faktörlere bağlı olabilir.

Yağ seviyesi, pek çok otomobil imalatçısının da tavsiye ettiği gibi ideal olarak her hafta kontrol edilmelidir. Yağ seviyesi, en yüksek işaretten en düşük işarete 1600 kilometreden az bir mesafede düşerse, motor da kontrol edilmelidir. Yağ tüketimi, arabanın modeline ve sürücünün kullanımına göre değişiklik gösterebilir.

Gerekli malzemeler:

  • Temiz bir bez
  • Motor yağı şişesi (hangi yağın aracınız için doğru olduğunu öğrenin)
  • Bir huni

Adım 1 - Aracı düz bir zemine park edin. Aracı düz bir zemine park edin, motoru kapatın ve yağ kartere akana dek, 3-4 dakika bekleyin.

Adım 2 - Yağ ölçme çubuğunu temizleyin. Motorun soğuduğundan emin olun. Yağ ölçme çubuğunu çıkarın, yağı silmek için bezinizi kullanın, ardından yağ ölçme çubuğunu tekrar tüpüne yerleştirin.

Adım 3 - Yağ seviyesini kontrol edin. Yağ ölçme çubuğunu bir defa daha çıkarın ve yağ seviyesini kontrol edin. Yağ seviyesi alt ve üstte bulunan işaretlerin arasında bir yerde olmalıdır. Alt seviyeye daha yakınsa, yağ eklemesi yapmanız gerekir.

Adım 4 - Yağ ekleyin. Daha fazla yağ eklemeniz gerekirse, yağ ölçme çubuğunu tüpüne geri koyarak kılıfı yağ dolum kapağından çıkarın. Gerekirse bir huni kullanarak yavaşça yağı boşaltın ve kapağı yerine takın. Yağın krank kutusuna geri akması için 60 saniye bekleyin ve yağ ölçme çubuğunu kullanarak yağ seviyesini tekrar ölçün. Gerekirse yağ ekleyin ve yağ dolum kapağını yerleştirin.

Motorun aşınması ve zarar görmesini önlemek için, aracınızın yağını kontrol etmenin ve yağ eklemenin önemi ortada. Fakat aracınızın mümkün olan en iyi durumda çalışmaya devam etmesi için yapabileceğiniz en önemli şeylerden biri, motor yağınızı ve filtrenizi değiştirmektir.

Adım adım rehberimizle bunu öğrenebilirsiniz.

Yağın kalınlığı (yüksek viskozite) ne kadar fazlaysa, yağ o kadar yavaş akacaktır.

Günümüzde raflarda gördüğünüz yağların çoğu "Multigrade" yağlardır. Bu, yağın iki viskozite derecesine sahip olduğu anlamına gelir (örn. 10W-40 vs). Örneğin 10W-40 terimindeki 10W (W = winter (kış)), yağın düşük sıcaklıklarda belirli bir maksimum viskoziteye sahip olması veya akması gerektiği anlamına gelir. "W" sayısı ne kadar düşükse, yağın soğuk ortamlardaki performansı o kadar iyidir.

10W-40 terimindeki 40 sayısı, yağın 100°C altındaki belirli viskozite limitleri arasında kalması gerektiğini belirtir. Bu limit sabittir ve 40 ile biten tüm yağlar bu limitlere bağlı kalmalıdır. Bu sayı ne kadar düşükse, yağ o kadar incedir. Yani, 30’luk bir yağ, 100°C’de, 40’lık bir yağa göre daha incedir.

Yağ ışığı, pek çok nedenin yanı sıra genel olarak; yağ pompasının bozulması, yağın basınç sensörünün bozulması ve yağ sisteminin blokajı gibi sebeplerle sistemde fazla yağ kalmadığı durumlarda yanar.

Işık hız yaparken yanarsa, aracı mümkün olduğunca çabuk ve güvenli bir şekilde yolun kenarına çekin ve motoru hemen kapatın. Motorun düşük yağ basıncı ile çalışmaya devam etmesi, son derece zararlı olabilir.

  • how to change your oil

    Yağ ve yağ filtresinin değişimi

    Sık sık yağ ve filtre değiştirmek, aracınıza ve performansına yardımcı olmanın anahtarıdır.

    Daha fazlasını öğrenin
  • Road summer winter

    Araç bakımı ve sürüş ipuçları

    Kavurucu yaz sıcakları ve kış aylarının buzlu havaları, tekerlek ve motorlar üzerinde farklı baskılar oluşturur. Fakat bu parçaların değişken koşullardan bağımsız olarak, kesintisiz, verimli ve güvenli bir şekilde çalışmaları gerekir.

    Daha fazlasını öğrenin
  • Cogs

    Otomobil bakımı hakkında SSS

    Aracınıza iyi bakmak ve motorunuzu sorunsuz çalışır halde tutmak için Mobil™ ürünlerini nasıl kullanacağınızı daha iyi kavrayın.

    Daha fazlasını öğrenin
  • gear xray

    Mobil™ Motor Yağları

    Tüm Mobil motor yağı ürünlerinde arama yapın.

    Daha fazlasını öğrenin
  • Happy man in the car

    Binek araç yağları

    İster Mobil 1™ ister Mobil Super™ kullanılsın, tüm Mobil™ motor yağları yağ endüstrisinin ve araç üreticilerinin en yeni standartlarını karşılamakta, hatta ötesine geçmektedir.

    Daha fazlasını öğrenin
  • Delivery man boxes

    Mobil Delvac™ Hafif Ticari

    Yeni Mobil Delvac™ Hafif Ticari serisi, daha iyi iş imkanları sağlamak için tasarlanmıştır.

    Daha fazlasını öğrenin