araçlar
  • A
  • A
  • A
  • metin boyutu

Feature Image

%2.9 Yakıt Tasarrufu

Millbrook Yakıt Tasarrufu Testleri

2.9% Fuel Saving

Yakıt ekonomisi değerlendirmeleri yük taşıma kapasitesinin % 75’i yüklü (yaklaşık 32 ton civarında) iki adet Volvo FM440 Euro V kamyon ve yük taşıma kapasitesinin % 50si yüklü (yaklaşık 6.2 ton civarında) iki adet Iveco Eurocargo 75E16 EEV Euro V kamyon kullanılarak gerçekleştirildi. Söz konusu kamyonlar otoyol sürüş koşullarında bir dizi teste tabi tutuldular. Her iki araçta da Motorda Mobil Delvac 1™ LE 5W-30, arka aksta ise Mobilube 1™ SHC 75W-90 kullanıldı. Iveco’nun şanzımanında Mobilube 1 SHC 75W-90 , Volvo’nun şanzımanında ise Mobil Delvac 1 Transmission Oil V30 kullanıldı. Sadece motor yağı değiştirildiğinde, Mobil Delvac 1 LE 5W-30 ortalama %1.8’lik yakıt tasarrufu sağladı1.
Mobil Delvac 1 LE 5W-30 ile, bugün kullanılmakta olan motorlar ve gelecek nesil motorların  teknik gereklerini  karşılayan ve yakıt tasarrufu potansiyeli sunan gelişmiş ağır hizmet dizel motor yağını yarattık. Sentetik ürünlerin mineral ürünlerle  karşılaştırmasında, şehir içi sürüş koşullarında Volvo motorlarında ortalama %2,0, Iveco motorlarında ise ortalama %1.7’lik , otoyol sürüş koşullarında ise ortalama %2.9’luk istatistiksel olarak belirgin yakıt tasarrufu oranları gözlemlendi2.

1Yakıt  ekonomisi değerlendirmeleri yük taşıma kapasitesinin % 75’i yüklü (yaklaşık 32 ton civarında) iki adet Volvo FM440 Euro V kamyon kullanılarak gerçekleştirildi. Testler, İngiltere’de Millbrook Proving Ground, Ltd.’in pistlerinde yapıldı. Mobil Delvac 1 LE 5W-30 ve mineral 15W-40 motor yağı karşılaştırması sonucunda,Volvo kamyonlarda otoyol sürüş koşullarında ortalama %1,8 gibi  istatistiksel olarak belirgin bir oranda yakıt tasarrufu sağlandığı gözlenmiştir. Test ortamındaki değişikliklerin yakıt tasarrufu üzerinde istatistiksel olarak belirgin etki yaptığı durumlarda gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Yakıt tasarrufu, araç/ekipman tipine, hava sıcaklığına, sürüş koşullarına ve kullanılmakta olan yağın viskozitesine bağlı olarak değişiklik gösterebilir


2 Yakıt  ekonomisi değerlendirmeleri yük taşıma kapasitesinin % 50si yüklü (yaklaşık 6.2 ton civarında) iki adet Iveco Eurocargo 75E16 EEV Euro V kamyon kullanılarak gerçekleştirildi. Testler, İngiltere’de Millbrook Proving Ground, Ltd.’in pistlerinde yapıldı. Motorda Mobil Delvac 1 LE 5W-30, arka aks ve şanzımanda ise Mobilube 1 SHC 75W-90 kullanılmıştır. Bunlar, referans yağlar olarak motorda bir mineral 15W-40, arka aksta mineral  85W-140 ve şanzımanda mineral  80W-90 yağ ile karşılaştırılmıştır. Sentetik ürünlerin mineral ürünlerle  karşılaştırmasında, otoyol sürüş koşullarında ortalama %2,9’luk istatistiksel olarak belirgin bir yakıt tasarrufu gözlemlendi. Test ortamındaki değişikliklerin yakıt tasarrufu üzerinde istatistiksel olarak belirgin etki yaptığı durumlarda gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Yakıt tasarrufu, araç/ekipman tipine, hava sıcaklığına, sürüş koşullarına ve kullanılmakta olan yağın viskozitesine bağlı olarak değişiklik gösterebilir.